رقیب پژو 207 به بازار آمد + قیمت | معرفی خودرو هاچ بک ایگل با مشخصات فنی
اجتماعي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - سایت سرگرمی روز :
محصول هاچ بک شَدو براساس پلتفرم PS1 بوده و در اصل نسخه هاچبک ایگل محسوب می شود. این خودرو در نمای پشتی یک طراحی کاملا جدید را داشته و کابین آن هم نسبت به ایگل و J4 تغییر کرده است.
سامان فیروزی، مدیر عامل کرمان موتور، در نخستین همایش زنجیره تامین کرمان موتور در مورد پروژه های توسعه محصول این شرکت صحبت کرد و برای نخستین بار الگوهای طراحی هاچبک ملی کرمان موتور در این همایش به نمایش در آمد.
ایگل نخستین محصول بر مبنای پلتفرم ملی بود و شَدو دومین محصول این شرکت بر مبنای همان پلتفرم است و قرار است تا پایان زمستان 1403 تولید آزمایشی این خودرو در مجموعه کرمان موتور آغاز شود.
هنوز اطلاعات دقیقی دربارهی مشخصات قوای محرکه KMC Shadow منتشر نشدهاست، اما به نظر میرسد که این خودرو نیز در ابتدا با قوای محرکه مشابه جک J4 و ایگل وارد بازار شود. یعنی همان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 137 نیوتنمتر گشتاور که به یک گیربکس CVT نیز مجهز است.
نیاز به یادآوری است که بنا به گفته سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور، “این شرکت افزونبر توسعهی پلت فرم جدید، در حال توسعه قوای محرکه جدید و خط تولید پیشرانه GDI و گیربکس اتوماتیک DCT است.ٰ”
آیا کی ام سی شدو موفق خواهد شد؟
تا اینجا متوجه شدیم که ایگل هاچ بک یک خودرو اقتصادی جمع و جور است که قرار است رقیب خودرویی مانند پژو 207 باشد. اما آیا موفق میشود؟ برای یافتن پاسخ این پرسش کافی است به تاریخچه جک j4 نگاه کنیم که با وجود طراحی قدیمی و چینی بودن، در برابر رقبایی مانند شاهین و تارا که تیراژ بالا و بازار بهتری دارند، باز هم فروش خوبی داشتهاست.
در شرایط فعلی گرانی و انحصار بازار خودرو ایران، و همچنین افت شدید محبوبیت دو خودروساز بزرگ داخلی، همین که یک خودرو نشان ایران خودرو و سایپا را نداشتهباشد، 50 درصد مسیر موفقیت در فروش را طی کردهاست! از طرف دیگر بازار خودروهای هاچ بک در ایران هر چقدر محبوب است محدود هم هست. حتی نمونههای چینی این کلاس خودرویی نیز در بازار کشور حضور ندارند. در نتیجه پیشبینی میشود با تداوم شرایط فعلی و در صورتیکه ایگل هاچ بک با امکانات و قیمت مناسبی به دست مشتریان برسد، بتواند بخش چشمگیری از سبد خودروهای هاچ بک کشور را از آن خود کند.
کی ام سی شدو قرار است روی پلت فرم اختصاصی کرمان موتور با کد PS1 توسعه پیدا کند. این شرکت در جریان رونمایی از پلتفرم PS1 اعلام کرد “65 درصد از اجزا و قطعات این خودرو داخلی سازی شدند.” این خودروساز کرمانی همچنین عنوان کرد “این رقم تا پایان سال به 85 درصد خواهد رسید.”
بنابر اعلام کرمان موتور “از سال 1397 فاز طراحی و بومیسازی پلتفرم اختصاصی آغاز شد. در سال 1399 مهندسی پلتفرم PS1 به اتمام رسید و قطعهسازان در سال 1400 شروع به ساخت قطعات آن کردند.”
اما موضوع اینجاست که پلت فرم جک J4 که حالا به PS1 تبدیل شده، قدیمی است و به علت استفادهاز تعلیق میله پیچشی در بخش عقب، سواری خشکی دارد. مشخص نیست که آیا هندلینگ و کیفیت سواری این پلت فرم هم ارتقا یافتهیا فقط به علت بینیاز شدن از کشورهای خارجی داخلیسازی شدهاست.
براساس تصاویر منشتر شده، طراحی ایگل هاچ بک نسبت به ایگل سدان در بخش عقب و جلو دگرگون شده، و قطعات بخش جانبی خودرو مانند رکابها و فیچر لاین درها نیز سادهتر از ایگل است. چراغهای عقب خودرو باریک و کشیده در نظر گرفته شدهاند، که خودرو را متفاوت نشان میدهند.
-
دوشنبه ۱۷ دي ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱:۰۲
-
۱۲ بازديد
-
-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/691199/